תחזיקו חזק – עכשיו זה רשמי: מיקרוסופט בחרה באתונה להקמת 3 חוות שרתים בהשקעה כוללת של עד מיליארד אירו!

לפני שלושה חודשים, ב-5 באוקטובר 2020, באירוע חגיגי שהתקיים במוזיאון האקרופוליס שבאתונה, נשיא מיקרוסופט העולמי בראד סמית' הצהיר על השקעת הענק שהחברה מתכננת בשנים הקרובות ביוון.

האירוע התקיים בנוכחות ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטאקיס, ושרים נוספים. נשיא מיקרוסופט התייחס לחשיבות ההשקעה ולעובדה שהיא מהווה הבעת אמון בכלכלת המדינה, שנפגעה מאוד בשנים האחרונות. חוות השרתים שתוקם תהיה השמינית באירופה והגדולה ביותר בדרום-מזרח היבשת.

אז מה זו בכלל חוות שרתים? מה החשיבות שלה להתפתחות הכלכלה ביוון? ואיפה מיקרוסופט מקימה אותן בדיוק? (כי זה ה-מקום שכדאי לכם להשקיע בו), תמשיכו לקרוא ותקבלו תשובות להכל.

אז בקצרה, מה זו חוות שרתים?

חוות שרתים מורכבת משרתים רבים, שיחד יוצרים יכולות מחשוב ואחסון רבות. מדובר במתקנים שיכולים להגיע גם לגודל של עשרות אלפי מ"ר. המעבר לענן למשל, הוא למעשה אחסון של המידע באחת מחוות השרתים, נגיד של מיקרוסופט או גוגל, במקום לאחסן את המידע במחשב האישי שלנו. המעבר לאחסון בענן, מאפשר לחברות רבות לצמצם את חדרי השרתים שלהן, או אפילו לוותר עליהם לגמרי.

אז איך כל זה ישפיע על הכלכלה?

בכדי לקיים חוות שרתים ישנו צורך בכוח אדם זמין שמתגורר בקרבת מקום. כידוע, יוון סובלת משיעורי אבטלה מהגבוהים באירופה, המשבר הכלכלי שפקד את המדינה הביא אותה ברגעי השיא גם ל-30% אבטלה! כיום האבטלה עומדת על אזור ה-18%. יש לציין שאחוז המובטלים החל לרדת באופן הדרגתי מ-2016 ורשם ירידה יחסית משמעותית בשנת 2019, כך שיוון במגמה חיובית. על פי הערכות של מיקרוסופט, החברה הולכת להכשיר כ-100,000 עובדים בשנים הקרובות ולקלוט אלפי עובדים למשרות שונות. תוסיפו לזה את כל נותני השירותים של מיקרוסופט שעכשיו יאלצו גם הם להקים את סניפיהם בסמוך לענקית הטכנולוגיה, וקיבלתם בוסט משמעותי לכלכלה היוונית וירידה נוספת במספר המובטלים.

עכשיו כל מה שנשאר לדעת זה איפה כדאי להשקיע כדי להרוויח מהמהלך?

אז נכון לרגע זה, ההערכות, ואלו רק הערכות ראשוניות, מדברות על הקמת המרכז בפיראוס, בסמוך לאחת מ-2 תחנות המטרו שבעיר. בהמשך, יוקמו מרכזים נוספים ברחבי העיר או מחוצה לה. מציע לכם לעקוב יחד איתנו ולהישאר מעודכנים.

מוזמנים לפנות אלינו לכל שאלה,

שלכם צוות ביתא נדל"ן – הבית שלך להשקעות נדל"ן ביוון

CONTACT US

דברו איתנו, אנחנו כאן

דילוג לתוכן